niedziela, 18 stycznia 2015

Bitki wołowe w sosie cebulowym





Mniam,uwielbiam wołowinkę :)

* Proszę pamiętać że szybkowary są różne (stare i nowe) i czas szybkowarowania może być różny. Moje bitki wyszły bardzo miękkie . . .

Bitki wołowe w sosie cebulowym

2 kawałki mięsa wołowego (u mnie rostbef)
2 duże cebule lub 3 mniejsze
3 ziarenka ziela angielskiego
1 listek laurowy
1 kostka mięsna
3-4 szczypty tymianku
mąka ziemniaczana ok. 1/2 szklanki
sól i pieprz wg.uznania
olej do smażenia


Mięso umyć, osuszyć i delikatnie rozbić tłuczkiem. Doprawić solą i pieprzem-odstawić.
Na patelni rozgrzać olej i zeszklić cebulę pokrojoną w półkrążki z dodatkiem tymianku-odstawić
Patelnię przetrzeć ręcznikiem papierowym dodać odrobinę oleju i przełożyć plastry mięsa wcześniej obtoczone z obu stron w mące. Smażyć na większym ogniu po kilka chwil z obu stron.
 Przełożyć  do szybkowara cebulę,zalać wywarem z kostki,dodać listek , ziele angielskie i mięso,przemieszać całość.
Zamknąć szczelnie pokrywę od szybkowara i wstawić na duży ogień. Jak para zacznie się wydobywać z "dzióbka" zmniejszyc ogień na najmniejszy i "szybkowarować" 25 minut.Zdiąć szybkowar z kuchenki odparować parę poprzez przekręcenie dzióbka i można podawać z ulubionymi dodatkami.Ja podałam z ziemniaczkami i surówką.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak coś wyskrobiesz będzie mi miło a jak nie to beczeć nie będę ;) Dzięki . . .